Gloucester KATEDRALİ 800 Yıllık ŞAMDANI 3D Baskı TEKNOLOJİSİ İLE YENİDEN ÜRETTİ

Gloucester KATEDRALİ 800 Yıllık ŞAMDANI 3D Baskı TEKNOLOJİSİ İLE YENİDEN ÜRETTİ

12. Yüzyıl dönemine ait bir şamdan, 3D baskı teknolojisi kullanılarak yeniden üretilip, memleketi Gloucester’a geri dönecek.

Orijinal Gloucester Şamdanı, 1861'den beri Londra'daki Victoria and Albert Müzesi'nde (V&A) sergileniyor.

Modern 3D Tarama ve 3D Baskı yöntemleriyle yeniden üretildi. Gloucester Katedrali'nde, biri galeri şapelinde, diğeri hazinede olmak üzere iki 3D kopya şamdan yapıldı. Orijinal yaldızlı bakır şamdan, yaklaşık 1110 yılında yapılmış ve Abbot Peter tarafından Gloucester'daki Aziz Petrus Manastırı için yaptırılmıştır.

 

Şamdanın üzerindeki bir yazıda: "Başrahip Peter ve onun nazik yoldaşlarının bağlılığı beni Gloucester Aziz Peter Kilisesi'ne verdi" yazıyor.

Gerçek ve fantastik yaratıkların bulunduğu bir orman şeklinde dekore edilmiş ve süsleri, yaratıklar ışığa ulaşmak veya aşağıdaki karanlığa batmamak için çabalarken, ahlaksızlık ve erdemin mücadelesi olarak yorumlanmıştır.

Şamdanın Glıucester’dan nasıl ayrıldığı ise gizemini hala sürdürmektedir. 8 Mart 1122'de Aziz Petrus Manastırının yaşanan yangından dolayı tahrip edildiği ve Anglo-Sakson Chronicle sadece birkaç kitabın ve üç giysinin sağlam kaldığını belirtildi. Bu nedenle yangın esnasında olsaı bir yağmadan dolayı ortadan kaybolduğunu düşünenler bulunmaktadır.

En nihayetinde şamdan Fransa'daki Le Mans Katedrali'ne gitti ve yıllar sonra 19. yüzyılda Parisli bir koleksiyoncu tarafından satıldı.

Gloucester Katedrali arşivcisi Rebecca Phillips: "Onu geri almak çok güzel ve ayrıca artık inançlı ve inançsız herkes için erişilebilir. Onun güzelliği muhteşem." İfadesinde bulundu.

Mühendisler, birkaç gün boyunca alüminyum tozu kullanılarak kopyalar oluşturulmadan önce şamdan 3D Tarayıcılar kullanarak dikkatlice tarama işlemini gerçekleştirerek şamdanın 3D modelini oluşturdular.

Daha sonra, Stroud'daki bir dökümhanede her bir parçanın gri yüzeyine altın kaplama işlemi  uygulanmadan önce şamdanın karmaşık detaylarının rötuşlarını elle bitirildi.

Mühendislerden Paul Govan, çalışmayı "bir ayrıcalık" olarak tanımladı ve ekledi: "Bu teknolojinin bu tür işler için daha çok kullanıldığını görebiliyorum - değerli ve insanların dokunmasına izin verebileceğiniz parçaları çoğaltmak."

Katedral, kopyaların bir dizi konferans ve etkinliğin odak noktası olacağı Eylül ayında Gloucester Tarih Festivali'nden önce kurulmasını umuyor.

 

Sidebar